page-news.php
App ons
Gratis magazine aanvragen
Mail ons
Afspraak maken
Aanmelden nieuwsbrief

Nieuws

Informatie m.b.t. Coranavirus en je reis via Activity International

(laatste update mei 2021)

Het zal je niet verbazen dat we veel vragen krijgen. Zeker nu het reizen weer een beetje op gang komt. Zeer begrijpelijk, het is ook een zeer uitzonderlijke situatie die ook wij nog niet eerder hebben meegemaakt. Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen:

Onze bereikbaarheid en waar kan ik terecht met mijn vragen?
Bij ons natuurlijk! We proberen iedereen die op reis is of op reis wil gaan zo goed mogelijk te helpen en adviseren. Maar ook wij hebben besloten om niet met z’n allen tegelijk op kantoor te zitten en zo veel mogelijk vanuit huis te werken. We vragen daarom het volgende:

Als je vragen hebt over een reis, gebruik zo veel mogelijk onze whatsapp (06 – 36479978) of ons mailadres: (info@activityinternational.nl). De app en de mail worden gelezen en z.s.m. beantwoord, ook door mensen die thuis aan het werk zijn. Maar je kunt ons natuurlijk ook gewoon proberen te bellen op 053–483 1040. Als we er zijn, nemen we natuurlijk op.

Kom langs, maak plannen en reis later!
Tof nieuws! We kunnen weer afspraken inplannen en je alles vertellen over onze reizen. Ons kantoor, in een oude fabriek, is groot genoeg om 1,5 meter afstand te kunnen houden. App of mail ons om een afspraak in te plannen, vinden wel leuk!

Gaan er nog reizen door? 
Vanaf half mei 2021 (gebaseerd op de adviezen van onze overheid) zullen we een beperkt aantal reizen gaan aanbieden. Natuurlijk blijft alles enigszins onzeker. We blijven afhankelijk van adviezen van lokale overheden en ook de Nederlandse overheid. We volgen de ontwikkelingen nauwkeurig. Lees meer over Reizen in corona tijd.

 

Ik heb al een reis bij Activity International geboekt met vertrekdatum in 2020 en begin 2021. Gaat mijn reis door?
Nee, je reis gaat helaas niet door. We zijn genoodzaakt om onze reizen voor de rest van 2020 en begin 2021 te annuleren. Dit doen we op advies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en vanwege reisbeperkingen in het buitenland. De beslissing is het gevolg van de vergaande maatregelen die nu wereldwijd worden genomen om verdere verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) te voorkomen.

Ik heb een reis bij Activity International geboekt met vertrekdatum in 2021. Gaat mijn reis door?
Dat kunnen we nu nog niet zeggen. We wachten de ontwikkelingen af en houden je per mail op de hoogte. Vanaf half mei 2021 kunnen we weer een zeer beperkt aantal opties aanbieden. We hopen dat we het aantal reizen snel kunnen uitbreiden.

Mijn reis is geannuleerd. Wat nu?
Heel vervelend! Je kunt je reis uitstellen en houdt het bedrag dat je aan ons hebt betaald als tegoed. Je krijgt van ons per mail een ‘Corona-voucher’. Deze voucher geeft je het recht en de gelegenheid om op een later tijdstip weer via Activity International op reis te gaan. Het bedrag op de voucher staat gelijk aan het bedrag van je huidige geboekte reis. We kunnen ons voorstellen dat je niet meteen staat te springen om een nieuwe vertrekdatum vast te leggen. Je wilt waarschijnlijk – net als wij dat doen – de verdere ontwikkelingen even afwachten. Dat begrijpen we maar al te goed. Je kunt hier voor rustig je tijd nemen. De huidige situatie is overmacht en erg uitzonderlijk. Bovenop de waarde van jouw voucher, ontvang je van ons een bonusvoucher ter waarde van € 50. Hiermee willen we onze waardering tonen aan onze deelnemers. En dit bedrag kan je gebruiken om eventuele prijsstijgingen in 2021 te compenseren.

Mocht je geen gebruik kunnen maken van de mogelijkheid om de reis te verzetten dan betalen we de betaalde reissom aan je terug. Op 25 maart 2021 hebben we, aan iedereen die een verzoek heeft gedaan tot terugbetaling van de reissom, de gehele reissom overgemaakt. Ondanks dat de situatie nog steeds slecht is in de reiswereld, hebben we met hulp er voor kunnen zorgen dat iedereen dit dat wil het geld heeft terug ontvangen van een reis die niet kon doorgaan door corona.

Kijk hier voor een compleet overzicht van de voorwaarden: Corona Voucher 2.0.

Tot wanneer is het tegoed van mijn geannuleerde reis geldig?
Het tegoed van de geannuleerde reis is in ieder geval tot en met eind 2022 geldig. De voorwaarden van de voucher ontvang je ook per mail.

Ik heb nog niet geboekt maar ik heb plannen om in 2021 op reis te gaan. Kan ik gewoon boeken?
Je kunt gewoon boeken voor 2021. We hebben de reizen voor 2020 en begin 2021 geannuleerd. Uiteraard houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Mochten er wijzigingen komen dan zullen we dat via onze site communiceren. Omdat er natuurlijk veel onzekerheid is of een reis kan doorgaan, zullen we niet van je verwachten dat je al direct gaat betalen. Je ontvang van ons (in de meeste gevallen) pas de factuur voor de reis, als het zeker is dat de reis kan doorgaan. Zo kan je dus boeken zonder dat je het risico loopt jouw geld kwijt te zijn aan een reis die niet doorgaat. Dit geldt voor alle boekingen gemaakt vanaf 1 juli 2020. Ook geldt voor boekingen die na 1 juli 2020 dat je geen corona-voucher ontvangt maar direct de reissom terug krijgt indien de reis vanwege corona moet worden geannuleerd. Ook als die een dag voor vertrek gebeurd.

Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?
Wij raden altijd aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Wel is het zo dat elke verzekering anders in elkaar zit, dus je moet de polisvoorwaarden vooraf goed checken om zeker te weten wat wel en niet wordt vergoed. Ook raden wij aan om te checken wat je ziektekostenverzekering precies dekt. Vanaf 15 juni 2020 biedt de Special ISIS verzekering van de Goudse weer dekking in het buitenland, ook in Oranje gebieden. Helaas zijn corona gerelateerde zaken niet gedekt.


Voor onze reizigers in het buitenland:

Ik zit al via Activity International in het buitenland, wat moet ik doen?
Het ministerie van Buitenlandse Zaken van zowel Nederland als België geeft sinds 17 maart het advies: kom terug naar huis.  Neem contact op de maatschappij of agentschap waar jij je ticket hebt geboekt en bekijk wat de voorwaarden van jouw ticket zijn. Houd er rekening mee dat de vluchten op dit moment schaars zijn en dat de prijzen kunnen oplopen. Omdat het steeds lastiger wordt om terug te reizen, kan contact met de lokale Ambassade ook belangrijk zijn. Registreer je daarom via Informatieservice Buitenlandse Zaken.

Wat als ik in het buitenland wil blijven?
Als je besluit om in het buitenland te blijven, is dat jouw eigen keuze (die we in sommige gevallen kunnen begrijpen). Besef wel dat we niet kunnen garanderen dat je reis zoals je die bij ons geboekt hebt ook daadwerkelijk op die manier kunnen uitvoeren. We kunnen je in dat geval vooralsnog geen alternatief bieden. Houd verder rekening met het feit dat sommige landsgrenzen binnenkort dicht kunnen gaan. Ook in dit geval is het verstandig je te registreren via Informatieservice Buitenlandse Zaken.

Heeft het gevolgen voor mijn reisverzekering als ik in het buitenland blijf?
We kunnen alleen uitspraak doen over de Special Isis Reisverzekering van de Goudse Verzekeringen. Zij blijven dekking bieden in het buitenland, ook als het land waar je verblijft de status oranje of rood krijgt. De verzekering kan ook gewoon verlengd worden. Of dit ook geldt voor andere verzekeringen is bij ons niet bekend. Neem hierover contact op met je eigen reisverzekering.


We hopen dat we je hiermee goed hebben geïnformeerd. We houden je op de hoogte zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Met vriendelijke groet,
Team Activity International


WordPress › fout

Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site.

Meer informatie over probleemoplossing in WordPress.